menuordersearch
iranoriflame.ir
دیگر باز نشو!
بستن

ساخت ماسک سفت کننده پوست با استفاده از کاکائو ,

مشــاوره تلگرام telegram
لگوی سایت
۱۳۹۷/۶/۱ پنج شنبه
(0)
(0)
ساخت ماسک سفت کننده پوست با استفاده از کاکائو
ساخت ماسک سفت کننده پوست با استفاده از کاکائو

ساخت ماسک سفت کننده پوست با استفاده از کاکائو

کاکائو، یکی از خوراکی های عالی برای سفت کردن پوست است. کاکائو خاصیتهای زیادی دارد. مثلا پوست را مرطوب می کند، باعث کلاژن سازی پوست شما می شود و به همین دلیل است که پوست شما را سفت می کند. به علاوه به علت وجود آنتی اکسیدان، باعث براق شدن پوست شما نیز می شود.

در این مطلب قرار است روش ساخت ماسک کاکائو برای سفت کردن پوست را به شما آموزش دهیم.

ساخت ماسک سفت کننده پوست با استفاده از کاکائو

برای درست کردن این ماسک به پودر کاکائو، ماست کم چرب و عسل نیاز دارید. نسبت ماست، عسل و پودر کاکائو در این ماسک با هم برابر هستند؛ مثلا باید 2 قاشق از هرکدام از این مواد اولیه بردارید و با هم مخلوط کنید. این مواد را با هم ترکیب کنید و با یک براش تمیز روی پوست خود قرار دهید و تمام قسمتهای صورت خود را با ماسک بپوشانید. علاوه بر نقاط مهم صورت، مقداری از ماسک کاکائو را به پوست گردن خود بزنید تا از شل شدگی و چروکیدگی پوست گردن جلوگیری کند.

پوست اطراف چشم نازک است و نباید ماسک خاصی را روی پوست اطراف چشم بگذارید. برای استفاده از ماسک های صورت، این کار را روبروی آینه انجام دهید. حتی می توانید 2 برش خیار روی چشمانتان بگذارید تا از رسیدن ماسک به آن ناحیه جلوگیری شود.

قبل از استفاده از ماسک، حتما صورتتان را به خوبی تمیز کنید تا اثربخشی ماسک بیشتر شود. یادتان باشد قبل از استفاده از هر ماسکی، مقداری از آن را روی پوست صورت خود امتحان کنید تا مطمئن شوید به مواد داخل ماسک حساسیت ندارید.

این ماسک دیگر چه خاصیتهایی دارد؟

گفتیم کاکائو باعث جوان ماندن پوست شما می شود و از بروز چین و چروک جلوگیری می کند؛ اما خواص این ماسک شگفت انگیز به اینها محدود نمی شود. عسل موجود در این ماسک، باعث آبرسانی به لایه های عمیق پوست می شود، پوست شما را مرطوب می کند و به عنوان یک ماده ضدجوش و ضدباکتری عمل می کند. به علاوه عسل منافذ پوست شما را پاک می کند. ماست کم چرب، باعث روشن شدن پوست صورت شما می شود، چربی اضافی پوست را می گیرد و جای لک و جوش را از بین می برد.

این ماسک چه مدت باید روی پوست شما بماند؟

مدت زمانی که این ماسک باید روی پوست شما بماند، 20 دقیقه است. بعد از 20 دقیقه، پوست خود را با آب بشویید. بهتر است از آب سرد برای شستن صورت خود استفاده کنید تا هم منافذ پوستتان بسته شود و هم گردش خون در پوستتان سریع تر انجام شود.

ماسک کاکائو برای انواع پوستها مناسب است. از این ماسک با توجه به جنس پوست خود می توانید 2 یا 3 بار در هفته استفاده کنید. افرادی که پوست خشکی دارند باید کمتر از ماسک استفاده کنند؛ در حالی که افراد با پوست چرب از نظر استفاده از ماسک می توانند آزادانه تر عمل کنند.

بعد از استفاده از ماسک کاکائو چه کارهایی باید انجام دهید؟

بعد از اینکه صورت خود را شستید، پوست صورتتان را با مرطوب کننده ای مناسب آبرسانی کنید. مرطوب کردن پوست بعد از گذاشتن ماسک، از خشکی پوست جلوگیری می کند.

این ماسک خوشمزه و خوشبو را درست کنید و از آن استفاده کنید تا پوستی جوان و شاداب داشته باشید. از اینکه در این نوشته با ایران اوریفلیم همراه بودید از شما ممنونیم.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر