menuordersearch
iranoriflame.ir
دیگر باز نشو!
بستن

ژلیش ناخن چیست؟ ,

مشــاوره تلگرام telegram
لگوی سایت
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ چهارشنبه
(0)
(0)
ژلیش ناخن چیست؟
ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش ناخن چیست؟

یکی از راه های داشتن ناخنهای زیبا و آراسته، ژلیش کردن ناخنها است.

ژلیش ناخن، همان لاک معمولی است که با ژل اکریلیک مخلوط شده است. لاک های موقت ناخن، بهتر از لاک های دائمی هستند.

لاک های موقت یا ژلیش، لاکهای کلاسیکی هستند که بعد از گذاشته شدن روی ناخن، با اشعه UV خشک می شوند. لاک های موقت مثل لاک های کلاسیک به صورت مایع هستند؛ اما این لاک ها براق تر هستند و به راحتی با کمک استون پاک نخواهند شد. ژلیش ناخن بین 15 تا 18 روز دوام دارند.

چگونه می توان از لاک موقت یا ژلیش ناخن استفاده کرد؟

بعد از مرتب کردن ناخنها و گرفتن کوتیکول های آن، ژلیش مانند لاک کلاسیک به ناخن مالیده می شود. بعد از اینکه لایه اول ژلیش به ناخنها مالیده شد، دست و پا را به مدت 30 ثانیه داخل دستگاه UV یا LED می گذارند تا خشک شود و سپس لایه دوم را روی ناخن می مالند. معمولا آرایشگرها کار ژلیش ناخن را انجام می دهند. مراحل ژلیش روی ناخن، بین 25 تا 30 دقیقه طول می کشد.

2 هفته بعد از زدن ژلیش روی ناخن، مشاهده می کنید که ناخن شما بلند می شود و فاصله ای بین ریشه ناخن و لاک ایجاد می شود. در این زمان می توانید ژلیش را از روی ناخن بردارید یا دوباره به ناخنهای خود لاک بزنید. برای تجدید رنگ لاک و ژلیش ناخن، بهترین کار این است که به آرایشگر مراجعه کنید. برای تجدید رنگ لاک و ژلیش ناخن، آرایشگر پنبه ای را با استون خالص نمناک می کند و روی ناخن می گذارد و با فویل آلومینیومی ناخنهای فرد را می پوشاند. بعد از گذشت 15 دقیقه، ژلیش ناخن پاک می شود.

ژلیش ناخن برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که مایلند همیشه لاک داشته باشند و خانمهای پرمشغله که وقت کافی برای لاک زدن ندارند مناسب است. اگر شما از آن جمله افرادی هستید که دائم با آب و مواد شوینده سروکار دارید و از دستکش استفاده نمی کنید، بهتر است از ژلیش ناخن برای زیباتر کردن ناخنهای خود استفاده کنید.

ژلیش کردن ناخنها، برای ایام عید نوروز ایده خوبی است؛ زیرا ژلیش ناخن به مدت 2 هفته روی ناخن می ماند و به تدریج، لاک نوک ناخنها پاک می شود.

خانمهایی که ناخنهای ضعیف و حساسی دارند، بهتر است از ژلیش ناخن استفاده نکنند؛ زیرا ژلیش ناخن مانع از رسیدن اکسیژن به ناخنها می شود. برای ژلیش کردن ناخنها، ۴ لایه روی ناخن قرار می گیرد که این موضوع باعث سنگین شدن ناخن و نرسیدن اکسیژن به ناخن خواهد شد. بهتر است بعد از پاک کردن ژلیش از روغنهای گیاهی تغذیه کننده دور ناخن استفاده کنید. همچنین در زمان مراجعه برای ژلیش کردن ناخنها، بهتر است از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. ژلیش کردن ناخنها برای کودکان و افرادی که عادت به جویدن ناخنها دارند هرگز توصیه نمی شود. ژلیش کردن ناخنها باعث می شود که پوست دست در معرض اشعه UV قرار بگیرد و روی پوست دست شما لک های قهوه ای رنگ ایجاد شود.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر