menuordersearch
iranoriflame.ir
دیگر باز نشو!
بستن

10 روش کلی برای مراقبت از پوست ,

مشــاوره تلگرام telegram
لگوی سایت
۱۳۹۷/۳/۱۱ جمعه
(0)
(0)
10 روش کلی برای مراقبت از پوست
10 روش کلی برای مراقبت از پوست
10 روش کلی برای مراقبت از پوست
مراقبت از پوست، باعث جوان ماندن و جذابیت ما می شود. برای مراقبت از پوست، روشهای مختلفی وجود دارد که با کمک آنها می توانید پوستی سالم و کشیده داشته باشید. 10 روش کلی برای مراقبت از پوست را در این مطلب بخوانید و با کمک آنها، پوستی زیبا، سالم و شاداب داشته باشید. این نکات برای تمام پوستها انجام شدنی هستند.

10 روش کلی برای مراقبت از پوست

  1. در مصرف کرم ضد آفتاب صرفه جویی نکنید. برای اینکه پوست جوانی داشته باشید، به صورت مداوم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. 90 درصد از چین و چروکها در اثر قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید به وجود می آید. در نتیجه، استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب، از بروز خطوط عمیق و چین و چروک روی پوست جلوگیری می کند. استفاده منظم از کرم ضد آفتاب، باعث می شود که پوست صورتمان در برابر اشعه های یو وی خورشید محافظت شود. در هیچ فصلی، استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  2. دانه های روغنی بخورید. مغزها، مقدار زیادی سلنیوم دارند که خاصیت کشسانی پوست را افزایش می دهند. هم چنین این دانه های خوشمزه از بروز سرطان پوست جلوگیری می کنند. برای داشتن پوستی زیبا، هر روز یک مشت آجیل مصرف کنید.
  3. مصرف لبنیات را کاهش دهید. هورمون های گاوی موجود در محصولات لبنی، غدد چربی و منافذ پوست شما را تحریک می کنند و باعث بروز آکنه و جوش می شود. برای داشتن پوستی شاداب و بدون جوش، در مصرف محصولات لبنی مانند انواع سس ها، کشک، بستنی افراط نکنید. اگر هم خواستید لبنیات بخورید، از محصولات کم چرب استفاده کنید.
  4. شبها، بهترین زمان برای بازسازی سلولهای پوستی است. برای سلامتی بدن و به خصوص شادابی پوستتان، باید خواب کافی داشته باشید. وقتی کم خوابی و بی خوابی را تحمل می کنید، رنگ پریده به نظر برسید. قبل از خواب، پوست خود را با مواد مغذی و ابرسان تغذیه کنید و اجازه دهید پوست شما، در طول خواب از این مواد مغذی بهره مند شود.
  5. هیچ کس دوست ندارد که سطح پوستش پر از جوش های سرسیاه شود. اکثر خانمها، از وجود این جوش های ریز و سرسیاه می نالند. وقتی منافذ ریز پوست با آلودگی، چربی، سلولهای مرده و چربی و پروتئین ها پر می شوند، بزرگتر به نظر می رسند؛ به همین دلیل است که افرادی که بینی های بزرگی دارند، با پاکسازی منافذ پوست خود می توانند حجم بینی خود را کاهش دهند. برای لایه برداری سلول های مرده پوست خود می توانید هر دو هفته یکبار به پزشک مراجعه کنید تا با استفاده از دستگاه میکرودرم، این کار را برای شما انجام دهند.
  6. از مرطوب کننده استفاده کنید. شاید وقتی بدانید که مرطوب کننده ها همانند سد محافظ عمل می کنند، برای استفاده از آن بیشتر ترغیب شوید. مرطوب کننده ها، مانع از بین رفتن سطح پوست می شوند و آن را خنک و مرطوب نگه می دارند. بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده، بعد از دوش گرفتن و مرطوب بودن پوست است. با استفاده از مرطوب کننده ها، خطوط ظریف روی پوست شما به کمترین مقدار می رسد.
  7. پوست خود را لایه برداری کنید. پوست، دارای آنزیم های نرمالی است که سلولهای مرده را از روی پوست حذف می کند. در نبود این آنزیم ها، سلولهای مرده روی پوست باقی می ماند و مانع بازتاب نور از روی پوست می شود. در نتیجه اینکه رنگ پوست عوض می شود و شادابی خود را از دست می دهد. اگر پوست خود را لایه برداری کنید، به حذف سلولهای مرده سرعت می دهید. می توانید از کرم های لایه بردار استفاده کنید. بارهای اول استفاده از لایه بردارها، صورت شما کمی می سوزد؛ اما به تدریج پوست به این کرم ها عادت می کند.
  8. آب فراوان بخورید. نوشیدن آب باعث شادابی پوست شما می شود. آب کافی، به انتقال مواد مغذی و اکسیژن کافی به پوست کمک می‌کند و مانع کمبود رطوبت و خشکی پوست و در نتیجه پیری زودرس می‌شود. روزانه باید حداقل 8 لیوان آب بخورید. اگر با طعم آب مشکل دارید، با افزودن آب لیمو و نعناع می توانید آب را مزه دار کنید و آن را بنوشید.
  9. به جوش های صورتتان دست نزنید. اگر عادت دارید جوش خود را دستکاری کنید، بهتر است همین امروز این رفتار را ترک کنید. هر بار جوشی را تحریک می‌کنید، پوست دچار آسیب و التهاب می‌شود. وقتی جوش خود را فشار می دهید، باکتری های آن به عمق پوست نفوذ می کند و آسیب های بیشتری به پوست شما می رسانند. اگر می خواهید پوستی بدون لک و جوش داشته باشید، از دست زدن به جوش های فعلی صورتتان پرهیز کنید.
  10. زینک بخورید. شما برای برای سلامت و درخشانی پوست‌ خود به مقدار زیادی زینک نیاز دارید. زینک به بهبود بافت آسیب‌ دیده‌ پوست و التیام التهاب کمک می ‌کند. هم چنین باعث از بین رفتن جوش و آکنه می شود. برای دریافت زینک می توانید قرص مصرف کنید یا این ماده را از غلات صبحانه دریافت کنید.
در این نوشته از وب سایت اوریفلیم با 10 روش کلی برای مراقبت از پوست آشنا شدید. با رعایت این 10 روش ساده، می توانید سلامتی، شادابی و طراوت پوست خود را حفظ کنید.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر