menuordersearch
iranoriflame.ir
دیگر باز نشو!
بستن

اشتباهات رایج در هنگام استفاده از کرم ضدآفتاب ,

مشــاوره تلگرام telegram
لگوی سایت
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ جمعه
(0)
(0)
اشتباهات رایج در هنگام استفاده از کرم ضدآفتاب
اشتباهات رایج در هنگام استفاده از کرم ضدآفتاب

در هنگام استفاده از کرم ضدآفتاب، این اشتباهات را مرتکب نشوید!

اگر هر روز، دو بار از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید، در کاهش خطر خطر ابتلا به سرطان پوست، جلوگیری از چروک، لکه های تیره و سایر نشانه های پیری زودرس، نقش موثری داشته اید. اگر شما به درستی از کرم های ضدآفتاب استفاده نکنید، این کرم ها هیچ فایده ای برای پوست شما نخواهد داشت.

در این نوشته از وب سایت ایران اوریفلیم، به اشتباهات رایج در هنگام استفاده از کرم ضدآفتاب می پردازیم و از شما می خواهیم با ما همراه باشید.

اشتباهات رایج در هنگام استفاده از کرم ضدآفتاب

اشتباه شماره 1: از کرم ضدآفتاب، دیرهنگام استفاده می کنید!

بسیاری از مردم، دقیقا قبل از اینکه از خانه خارج شوند، از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند و ناراحت می شوند که پوست آنها می سوزد. متخصص پوست در نیویورک می گوید که شما باید از کرم های ضد آفتاب ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده کنید. به این ترتیب پوست شما فرصت جذب ضد آفتاب را به دست می آورد و در اثر اشعه UV دچار صدمه نمی شود.

اشتباه شماره 2: از ضد آفتاب مخصوص لب استفاده نمی کنید!

لب ها نیز مانند سایر نقاط پوست بدن، نسبت به اشعه UV آسیب پذیر هستند. بنابراین لازم است از کرم های ضد آفتاب برای آنها استفاده شود. استفاده از ضد آفتاب های معمولی برای محافظت از لب ها، ممنوع است. به جای استفاده از ضدآفتاب های معمولی، از رژلب حاوی کرم ضدآفتاب استفاده کنید. یادتان باشد که هرچند ساعت یکبار، ضدآفتاب لب خود را تمدید کنید.

اشتباه شماره 3: متناسب با ویژگی های پوست خود و فعالیت های روزانه تان، ضدآفتاب مناسب خود را انتخاب نمی کنید!

ضدآفتاب شما باید با ویژگی های پوست خود و فعالیت های روزانه تان تناسب داشته باشد. حتما از ضد آفتاب های مقاوم در برابر آب و شستشو استفاده کنید. این کار مانع از بازگشت عرق آلوده شده به ضد آفتاب، به داخل چشم ها، دهان و بینی شما می شود.

اشتباه شماره 4: فقط در روزهای آفتابی از ضدآفتاب استفاده می کنید!

استفاده از ضدآفتاب را فقط به روزهای آفتابی محدود نکنید. 80 درصد از اشعه UV در روزهای ابری، همچنان وجود دارد و به پوست آسیب می زند. بنابراین همیشه در هوای بارانی، برفی یا ابری نیز، از پوست خود محافظت کنید.

اشتباه شماره 5: در خانه یا در ماشین خود، از کرم ضدآفتاب استفاده نمی کنید!

ممکن است فکر کنید که اشعه UV خورشید، زمانی که در خانه یا در حال رانندگی در اتومبیلتان هستید، نمی تواند به شما آسیب بزند، اما متأسفانه این طور نیست. زمانی که پشت پنجره اتاقتان ایستاده اید و بیرون را نگاه می کنید یا زمانی که در داخل ماشینتان هستید، این اشعه های مضر خود را به پوست شما می رسانند و باعث ایجاد سرطان پوست یا پیری زودرس آن می شوند. پس واجب است که در خانه خود و در حال رانندگی نیز از ضدآفتاب استفاده کنید.

اشتباه شماره 6: اول صبح ضدآفتاب می زنید؛ اما در طول روز آن را تمدید نمی کنید!

بسته به میزان ترکیباتی که در کرم‌ ضدآفتاب شما استفاده شده است، این کرم تنها به مدت ۲ ساعت یا کمتر از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. پس بعد از 2 ساعت باید ضدآفتاب خود را مجددا استفاده کنید.

اشتباه شماره 7: فکر می کنید که کرم ضدآفتاب، جزو وسایل آرایشی شما است!

یادتان باشد که کرم ضدآفتاب وسیله آرایش نیست؛ هم چنین کرم پودرها و... نیز نمی توانند نقش ضدآفتاب را برای پوست شما ایفا کنند.

به جای استفاده از مواد آرایشی که دارای ترکیبات ضدآفتاب هستند، از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید که مخصوص محافظت پوست در برابر نور خورشید ساخته شده‌اند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر