menuordersearch
iranoriflame.ir
دیگر باز نشو!
بستن

انواع روشهای از بین بردن موهای زائد ,

مشــاوره تلگرام telegram
لگوی سایت
۱۳۹۷/۶/۲۳ جمعه
(0)
(0)
انواع روشهای از بین بردن موهای زائد
انواع روشهای از بین بردن موهای زائد

انواع روشهای از بین بردن موهای زائد

موهای اضافی بدن، یکی از چیزهایی است که از نظر بسیاری از افراد، ناخوشایند است. هیچ کس دوست ندارد که با موهای زائد بدنش درگیر باشد؛ بنابراین باید به دنبال روشی عالی برای از بین بردن این موهای اضافی بود. در این نوشته با انواع روشهای از بین بردن موهای زائد و مزایا و معایب هرکدام از آنها آشنا خواهید شد.

انواع روشهای از بین بردن موهای زائد و مزایا و معایب آنها

  1. استفاده از تیغ یا ژیلت: یکی از ساده ترین روشها برای از بین بردن موهای زائد، استفاده از تیغ است. مزیت تیغ این است که از دیگر روشها ارزان قیمت تر است و به سرعت انجام می شود. از معایب تیغ این است که احتمال بریدگی و خونریزی در این روش وجود دارد. به علاوه، ممکن است موهای زائد بدن به داخل برگردد یا ضخیم تر شود. هم چنین، رشد موهای زائد بعد از تیغ زدن زیاد است.
  2. استفاده از وکس: یکی از بهترین روشها برای از بین بردن موهای زائد، استفاده از وکس است. مزایای وکس گرم، از وکس سرد بیشتر است. به کار بردن وکس برای حذف کردن موهای زائد، باعث نرم شدن پوست می شود. از معایب وکس این است که ممکن است پوست را قرمز و ملتهب کند. مزیت استفاده از وکس، منطقی بودن قیمت و نتیجه بخش بودن آن است.
  3. استفاده از کرم موبر: یکی دیگر از روشهای از بین بردن موهای زائد، استفاده از کرم موبر است. مزیت کرم موبر این است که هیچ گونه دردی ندارد و هیچ گونه التهابی نخواهد داشت. بعضی افراد ممکن است به مواد شیمیایی کرم موبر، حساسیت و آلرژی داشته باشند؛ در نتیجه بهتر است کمی از کرم را روی دست خود بزنید تا نسبت به آن حساسیت نداشته باشید. از معایب کرم موبر این است که موها را از ریشه بیرون نمی آورد و بعد از به‌کارگیری کرم موبر، موها به سرعت رشد می کنند. از دیگر معایب کرم موبر این است که برای قسمتهای حساس بدن مانند اندام تناسلی ممکن است مضر باشد.
  4. استفاده از لیزر: لیزر، از جمله روشهای موثر برای از بین بردن موهای زائد بدن است. انواع مختلفی از روشهای لیزر درمانی وجود دارند و باید حتما توسط فردی متخصص انجام شود. از معایب لیزر این است که روش گران قیمتی به شمار می رود و پرداخت هزینه آن برای همه افراد امکان پذیر نیست.
  5. استفاده از ماسک های خانگی: بعضی از افراد، از هیچ یک از روشهای گفته شده برای رفع موهای زائد خود استفاده نمی کنند؛ بلکه ماسکهای گیاهی و طبیعی را برای این روش به کار می گیرند. استفاده از زردچوبه، آرد ذرت، پوست گردو، روغن مورچه و مخلوط شکر و آب لیمو از جمله روشهای طبیعی مناسب برای رفع موهای زائد هستند. ماسک زردچوبه، یکی از رایج ترین و بهترین ماسک های طبیعی برای از بین بردن موهای زائد است که طرز تهیه آن را در ادامه این مطلب خواهید خواند.

طرز تهیه ماسک زردچوبه برای از بین بردن موهای زائد

زردچوبه، یکی از ادویه های خوشمزه و پرخاصیت است که برای پوست فواید زیادی دارد. زردچوبه، باعث لایه برداری، کاهش چین و چروک و تقویت بافتهای پوستی می شود. با استفاده از زردچوبه، می توان موهای اضفی صورت و بدن را نیز از بین برد.

برای درست کردن ماسک زردچوبه، باید زردچوبه و آب را باید ترکیب کنید. میزان زردچوبه باید دو برابر میزان آب باشد. سپس مخلوط آب و زردچوبه را روی حرارت قرار دهید و آن را به قدری به هم بزنید تا سفت و خمیرمانند شود. سپس باید اجازه دهید ماسک زردچوبه شما سرد شود. برای گرفتن نتیجه بیشتر می توانید مقداری شکر، نمک یا آرد ذرت را به خمیر خود اضافه کنید.

قبل از استفاده از خمیر زردچوبه، کمی آرد ذرت به پوست خود بپاشید. سپس لایه نازکی از خمیر را در جهت رشد موهایتان بزنید و روی پوست خود را با یک پارچه تمیز نخی بپوشانید. بعد از 15 دقیقه آن قسمت را با آب بشویید. هندی ها از جمله اولین کسانی هستند که به این خاصیت فوق العاده زردچوبه پی برده اند و از آن برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده می کنند. برای دیدن نتایج فوق العاده ماسک زردچوبه، هفته ای 2 بار از آن استفاده کنید.

 

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر