menuordersearch
iranoriflame.ir
دیگر باز نشو!
بستن

برای رشد و تقویت ناخنهای خود چه غذاهایی بخورید؟ ,

مشــاوره تلگرام telegram
لگوی سایت
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ شنبه
(0)
(0)
برای رشد و تقویت ناخنهای خود چه غذاهایی بخورید؟
برای رشد و تقویت ناخنهای خود چه غذاهایی بخورید؟

برای رشد و تقویت ناخنهای خود چه غذاهایی بخورید؟

همه خانمها دوست دارند ناخنهایی سفت و بلند داشته باشند. شکننده بودن ناخنها باعث می شود که زود بشکنند و زیباییشان را از دست بدهند. برای رشد و تقویت ناخنها، باید مراقبت آنها باشید تا آسیبی نبینند. خوردن بعضی از غذاها و خوراکی ها باعث می شود که ناخنهایی سالم و زیبا داشته باشید. در این نوشته با مواد غذایی مناسب برای رشد و تقویت ناخنها بیشتر آشنا خواهید شد.

برای رشد و تقویت ناخن چه خوراکی هایی باید بخورید؟

ویتامین های گروه B، ویتامین های گروه C، ویتامین های گروه E، زینک، آهن و پروتئین ها از جمله خوراکی های مفید برای ناخن هستند؛ پس اگر می خواهید ناخنهای زیبایی داشته باشید، باید غذاهای مقوی مانند آجیل، سویا، غلات کامل، تن ماهی، شیر، برنج قهوه ای، میوه و سبزیجات بخورید.

وجود پروتئین چه تاثیری روی ناخنهای شما می گذارد؟

ناخنهای انسان از پروتئین خاصی به نام کراتین ساخته می شود. اگر میزان پروتئین موجود در رژیم غذایی شما کم باشد، ناخنهای شما نازک و شکننده می شود و سرعت رشد ناخنهای شما کم خواهد شد. همچنین کمبود پروتئین باعث پیدایش خطوط سفیدرنگ روی ناخن شما می شود.

وجود ویتامین E چه تاثیری روی ناخنهای شما می گذارد؟

ویتامین E یکی از مفیدترین مواد غذایی است که باعث رشد ناخنهای شما و سلامتی آنها می شود. ویتامین E باعث بهبود جریان خون می شود؛ در نتیجه میزان اکسیژن بیشتری به ناخنهای شما می رسد و ناخنهایی محکم تر و مقاوم تر خواهید داشت.

 

 وجود ویتامین B چه تاثیری روی ناخنهای شما می گذارد؟

ویتامین های گروه B از جمله مواد غذایی موثر در رشد و سلامت ناخنها است. کمبود ویتامین B12 باعث تغییر شکل ناخنهای شما می شود. به علاوه اگر در بدن شما میزان ویتامین های گروه B کاهش پیدا کند، شکل نوک ناخنهای شما عوض می شود و زیبایی خود را از دست می دهند. پس اگر می خواهید ناخنهایی زیبا و محکم داشته باشید، مقدار مناسبی از ویتامین B را به بدن خود برسانید.

 

وجودزینک چه تاثیری روی ناخنهای شما می گذارد؟

یکی از مهمترین عناصر برای رشد و سلامت ناخنها، زینک و روی است. روی برای سنتز پروتئین نقش مهمی دارد و وجود آن باعث سالم ماندن بافتهای ناخن می شود. اگر می خواهید به بدن خود روی برسانید، باید منابع غذایی حاوی روی مانند گوشت قرمز، گوشت سفید و حبوبات را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

 وجود آهن چه تاثیری روی ناخنهای شما می گذارد؟

اگر میزان آهن موجود در بدن شما کم باشد، ناخنهای شما خشک و شکننده می شود. کمبود آهن باعث تغییر شکل و بدفرم شدن ناخنهای شما می شود. اگر می خواهید جلوی فقر آهن را بگیرید، باید خوراکی های سرشار از آهن مانند زرده تخم مرغ، جگر، گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی سالمون، ماهی تن، دانه های روغنی و میوه های خشک را مصرف کنید.

در این نوشته با مواد غذایی مفید برای سلامتی و زیبایی ناخنها آشنا شدید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ایران اوریفلیم همراه بودید از شما متشکریم. ایران اوریفلیم، یک فروشگاه اینترنتی است که انواع محصولات آرایشی و بهداشتی از برند اوریفلیم را در ایران عرضه می کند. با استفاده از محصولات ایران اوریفلیم، پوست و مویی زیبا و شاداب خواهید داشت.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر