menuordersearch
iranoriflame.ir
دیگر باز نشو!
بستن

علل ایجاد آکنه و 5 راه درمان آن ,

مشــاوره تلگرام telegram
لگوی سایت
۱۳۹۷/۶/۱۹ دوشنبه
(0)
(0)
علل ایجاد آکنه و 5 راه درمان آن
علل ایجاد آکنه و 5 راه درمان آن

دلایل بروز جوش و آکنه روی پوست و راه های درمان جوش و آکنه

هیچ کس دوست ندارد صورتی پر از جوش و آکنه داشته باشد. افرادی که جوش و آکنه را روی پوست خود مشاهده می کنند، معمولا استرس می گیرند و ناراحت می شوند. اگر به دنبال روشهایی برای درمان آکنه هستید، در این نوشته با ما همراه باشید.

آکنه چیست؟

آکنه، نام مشکلی است که با مسدود شدن غده های چربی پوست به وجود می آید. در حالت عادی، غدد چربی، اقدام به تولید چربی می کنند. این چربی ها از طریق فولیکول مو به سطح پوست می رسند. وقتی سلولهای پوست، پیاز مو را مسدود می کند، چربی ترشح شده نمی تواند به سطح پوست برسد. در این زمان است که نوعی باکتری به نام «پروپیونی باکتریوم آکنه» در درون آنها رشد می کند و باعث التهاب پوستی و بروز آکنه می شود.

دلایل ایجاد آکنه چیست؟

عوامل متعددی در ایجاد آکنه دخالت دارند؛ مثلا:

  • وقتی سطح هورمونها در زمان بلوغ افزایش پیدا می کند، آکنه به وجود خواهد آمد.
  • سابقه ارثی فرد و ویژگی های موروثی از جمله عوامل پیدایش آکنه روی پوست هستند.
  • در دوران عادت ماهیانه خانمها، تغییرات هورمونی رخ می دهد و آکنه به وجود می آید.
  • مصرف بعضی از داروهای هورمونی مانند داروهای ضدبارداری می توانند باعث پیدایش آکنه روی پوست شوند.
  • چربی و روغن پوست و وجود مواد آرایشی روی پوست، باعث پیدایش آکنه می شود.
  • در اثر آلودگی هوا و تغییرات آب و هوایی ممکن است آکنه ایجاد شود.
  • رژیم غذایی افراد، از دیگر عوامل پیدایش جوش و آکنه است.

این عوامل، می توانند باعث شوند که شاهد جوش های چرکی و آکنه روی پوست خود باشید. حالا در زمانی که آکنه روی پوست شما به وجود می آید، چه کارهایی باید انجام دهید تا آکنه به سرعت درمان شود و آثار آن روی پوست شما باقی نماند؟

5 راه عالی برای درمان آکنه

بدترین کار بعد از ایجاد جوش و آکنه، این است که آنها را فشار دهید تا ماده یا چرک داخل آنها را خارج کنید. در اوقاتی که آکنه روی پوست شما ظاهر می شود، از مناسب ترین و بهترین راه های درمان آکنه استفاده کنید تا خیلی زود شاهد از بین رفتن جوش و آکنه باشید. با 5 راه درمان آکنه بیشتر آشنا شوید:

  1. استفاده از ماسک شیر و عسل: استفاده از شیر، باعث نرم شدن پوست شما می شود و جلوی شیوع جوش و آکنه را می گیرد. عسل هم ماده ای ضد التهاب و ضد حساسیت است. برای درمان آکنه، پیشنهاد می کنیم که یک قاشق غذا خوری عسل را با یک قاشق غذا خوری شیر ترکیب کنید و این ماسک را با پنبه روی پوست خود بمالید. این ماسک باید 10 تا 15 دقیقه روی پوست شما بماند. سپس باید صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید. در هنگام شستشو، پوست صورت خود را با نوک انگشتان یا یک لیف نرم ماساژ دهید تا لایه قدیمی پوست کنده شود. به جای شیر می توانید از ماست برای این کار استفاده کنید.
  2. استفاده از سفیده تخم مرغ: یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راه ها برای درمان آکنه و جای آن، استفاده از سفیده تخم مرغ است. در سفیده تخم مرغ، مقدار زیادی پروتئین و ویتامین وجود دارد و به همین دلیل، باعث جوانسازی و بازسازی سلولهای پوستی می شود. استفاده از سفیده تخم مرغ، چربی های اضافی پوست را به خود جذب می کند. برای استفاده از سفیده تخم مرغ، باید یک الی دو عدد تخم مرغ را بشکنید و سفیده و زرده آن را از هم جدا کنید. سفیده تخم مرغ را با براش یا یک لیف نرم به پوست خود بمالید و 20 دقیقه صبر کنید. سپس می توانید صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. بعد از این کار، پوست صورت خود را با مرطوب کننده مناسب، مرطوب کنید.
  3. استفاده از پوست موز: «لوتئین» موجود در پوست موز، به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار قوی عمل می کند و تورم و التهاب پوست را کاهش می دهد. اگر می خواهید قرمزی و التهاب جوش های خود را کمتر کنید و آنها را کمرنگ تر نشان دهید، از پوست موز برای این کار کمک بگیرید. بعد از میل کردن موز، پوست آن را به تمام قسمتهای صورتتان بمالید و بعد از 30 دقیقه، صورت خود را با آب بشویید.
  4. استفاده از بخار آب: بخار آب، منافذ پوست را باز می کند و آلودگی های موجود در اعماق پوست را از پوست بیرون می کشد. بخور دادن، یکی از بهترین و موثرترین روشها برای کاهش تعداد جوشها و کمرنگ شدن آنها است. برای استفاده از مزایای بخار آب، یک قابلمه آب را بجوشانید و اجازه دهید کمی سرد شود. بعد از کم شدن حرارت بخار آب، حوله ای را روی سر خود بیندازید تا بخار آب فرار نکند و فقط به صورت شما بخورد. بعد از حدود 15 دقیقه حوله را از سرتان بردارید. این کار را هر روز انجام دهید تا تاثیرات فوق العاده آن را به وضوح ببینید.
  5. استفاده از آب لیمو ترش: ویتامین C موجود در آب لیمو، باعث پاکسازی پوست شما می شود و به شما کمک می کند خیلی زود از شر جوش و آکنه خلاص شوید. آبلیمو، سفید کننده ای طبیعی است و قرمزی پوست را از بین می برد. توجه کنید که در زمان استفاده از ماسک آبلیمو، بهتر است در زیر نور خورشید قرار نگیرید؛ زیرا آبلیمو باعث افزایش حساسیت پوست نسبت به نور خورشید می شود. برای کاهش و درمان آکنه با استفاده از آب لیمو، باید یک لیمو ترش را فشار دهید و آب آن را بگیرید. سپس باید با پنبه، آب لیمو را به پوست خود بزنید و بعد از 10 دقیقه صورتتان را بشویید. اگر احساس سوزش می کنید، می توانید کمی ماست را به آب لیمو اضافه کنید.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر