menuordersearch
iranoriflame.ir
دیگر باز نشو!
بستن

نکات مهم برای مراقبت از پوست دست ,

مشــاوره تلگرام telegram
لگوی سایت
۱۳۹۷/۴/۲۰ چهارشنبه
(0)
(0)
نکات مهم برای مراقبت از پوست دست
نکات مهم برای مراقبت از پوست دست
نکات مهم برای مراقبت از پوست دست
با مراقبت از پوست دست، زیبایی شما چندین برابر خواهد شد. دستها از جمله مکانهایی هستند که زیر پوشش و لباس قرار نمی گیرند؛ در نتیجه دیده می شوند و زیبایی آنها باعث جذابیت شما خواهد شد. در این نوشته قصد داریم شما را با نکات مهم برای مراقبت از پوست دست آشنا کنیم. با دانستن این نکات، پوست دستتان را زیبا و شاداب خواهید کرد و زیبایی ظاهری خود را افزایش خواهید داد.

روشهای مراقبت از پوست دست

  1. پوست دستتان را تمیز نگه دارید. برای از بین بردن آلودگی و رعایت بهداشت ، باید دستهایتان را مرتب با آب و صابون شستشو دهید؛ اما باید بدانید که شستشوی مداوم دست با صابونهای ضدباکتری، باعث خشکی پوست شما می شود. بهتر است از صابونهای مرطوب کننده برای شستن دستهای خود استفاده کنید. از صابونهایی استفاده کنید که دارای مقدار زیادی روغن زیتون، ویتامین E و عصاره آلوئه ورا باشند. یادتان باشد که شستن دست با آب داغ، تمام چربی های پوست شما را از بین می برند و پوست دستتان را خشک می کند؛ بنابراین دستهای خود را با آب ولرم بشوئید.

  2. از کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست دستتان استفاده کنید. اگر می خواهید پوست دست شما نسوزد و لکه های قهوه ای روی آن ظاهر نشود، از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. اگر قبلا پوست دست شما سوخته است و اکنون از وجود لکه های ریز قهوه ای در عذاب هستید، از کرم های روشن کننده پوست برای پوشاندن این لکه ها استفاده کنید یا با کمک لیزر، این لکه ها را از بین ببرید.
  3. پوست دست خود را مرطوب کنید. اگر می خواهید پوست دست شما نرم و لطیف باشد، در طول روز، چندین بار از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای مرطوب کردن دستها، از کرمهایی استفاده کنید که دارای مواد نرم کننده و مرطوب کننده باشند. بعد از شستن دستها حتما دست خود را با کرم مرطوب کنید تا خشک نشود و ترک نخورد. روغن بادام شیرین، روغن زیتون و ویتامین E از جمله ترکیبات بسیار مفید برای پوست دست هستند.
  4. پوست دست خود را ماساژ دهید. ماساژ دستها باعث افزایش سرعت گردش خون شده و مزایای زیادی دارد. از بین بردن تنشهای روزانه، افزایش حس آسودگی، آرامش یافتن و باز شدن رگهای خونی از جمله فواید ماساژ دستها است. چند قطره روغن بادام روی دستتان بریزید و از ساعد تا نوک انگشتان خود را به آرامی ماساژ دهید.
  5. دستهای خود را با کمک دستکش بپوشانید. هنگام شستن ظرفها، تمیز کردن باغچه منزل و کاشت گلها از دستکش استفاده کنید. وجود دستکش، مانع آسیب رسیدن به پوست دست شما می شود. این کار باعث می شود که پوست دست شما آسیب نبیند و ترک نخورد.
  6. به دستهایتان، اجازه چروک شدن ندهید. پوست دست، نازک و حساس است؛ در نتیجه زودتر از پوست صورت چروک شده و پیری را نشان می دهد. وقتی لایه کلاژن پوست نازک می شود، پوست دست چروک خواهد شد. برای اینکه پوست دست شما چروک نشود، با استفاده از کرمهای حاوی رتینول یا اسیدهای آلفاهیدروکسی، کلاژن پوست خود را تقویت کنید. افزایش میزان کلاژن پوست، باعث نرمی پوست نیز می شود.
  7. ترکهای پوست دستتان را از بین ببرید. آب سرد، سرما و خشکی بیش از حد پوست باعث ترک خوردن پوست دست شما می شود. وجود ترک، ظاهر پوست شما را زشت می کند. با استفاده از پمادهایی نظیر وازلین و دیگر کرم ها، ترکهای پوست دست خود را درمان کنید.
  8. پوست اطراف ناخن را نگیرید. اگر پوست اطراف ناخن را بگیرید یا با ناخن آنها را بکنید، باعث رشد پوستی کلفت و زبر به جای پوست کنده شده می شوید. اطراف ناخن خود را با استفاده از کرمها و روغنها چرب کنید و کمی آنها را ماساژ دهید.
  9. با استفاده از ویتامین E و کرم مخصوص کوتیکول، ناخنهای خود را مرطوب نگه دارید. مرطوب نگه داشتن ناخن ها از پوسته پوسته شدن آنها و خشکی اطراف ناخن جلوگیری می کند.
  10. پوست دست خود را با استفاده از ماسکها زیباتر کنید. اگر می خواهید دستانی با پوست زیبا و سالم داشته باشید، باید برای تقویت پوست دست خود وقت بگذارید. یک بار در هفته از ماسکهای مناسب برای پوست دست استفاده کنید. کرم مخصوص پوست دست را از داروخانه ها و مراکز فروش محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه کنید. استفاده از نمک دریا، باعث لایه برداری پوست شما می شود. استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ و آووکادو به مرطوب شدن پوست شما کمک می کند. برای پاک کردن ماسک، از آب ولرم استفاده کنید و سپس دستها را با کرم مرطوب کننده ماساژ دهید.



نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر