menuordersearch
iranoriflame.ir
دیگر باز نشو!
بستن

چرا باید از بالم لب استفاده کنید؟ ,

مشــاوره تلگرام telegram
لگوی سایت
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ یکشنبه
(0)
(0)
چرا باید از بالم لب استفاده کنید؟
چرا باید از بالم لب استفاده کنید؟

چرا باید از بالم لب استفاده کنید؟

وقتی فصلهای سرد مانند پاییز و زمستان از راه می رسند، پوست دست و صورت ما به دلیل خشکی و سردی هوا، خشک می شود. در این فصول، باید حواسمان را بیشتر به پوست بدنمان جمع کنیم و آنها را مرطوب نگه داریم.

در مقایسه با دیگر قسمتهای بدن، پوست لب ضخامت کمتری دارد و باید از آن بیشتر مراقبت کرد. برای مرطوب نگه داشتن پوست لب و آبرسانی به آن، می توانید از بالم لب استفاده کنید.

بالم لب چیست؟

بالم لب، نوعی مرطوب کننده یا پماد موضعی است که برای درست کردن آن از مواد خاصی استفاده می شود. مواد به کار رفته در بالم لب، باعث نرم شدن و مرطوب شدن لب می شوند و در منافذ پوست لب به خوبی نفوذ می کنند. استفاده از بالم لب، باعث کاهش میزان خشکی و ترک خوردگی لبها می شود.

استفاده از بالم لب، به افرادی که با مشکل خشکی لب مواجه هستند کمک می کند که لبهایی نرم و زیبا داشته باشند و کمتر با پوسته پوسته شدن لبها و خشکی آنها درگیر شوند!

برای درست کردن بالم لب از چه موادی استفاده می شود؟

بالم لب را معمولا از موادی مانند موم زنبور عسل ، لانولین، پارافین و وازلین درست می کنند. موم زنبور عسل به کار رفته در بالم لب، باعث حفظ رطوبت پوست لبها و شادابی لب می شود. علاوه بر این مواد، از رنگها، عطرها و طعمهای خاص در ساخت بالم لب استفاده می کنند. مثلا شما می توانید بالم لب را با رنگهای قرمز، صورتی، نارنجی، سرخابی و با طعمهایی چون توت فرنگی، آلبالو، تمشک، پرتقال و... در داروخانه ها پیدا کنید. هم چنین بعضی از بالم لبها، حاوی مواد ضد آفتاب هستند که پوست لبهای شما را در برابر اشعه آفتاب مراقبت می کنند. بعد از اینکه بالم لب را روی لبهای خود زدید، یک لایه منعکس کننده روی سطح خارجی لبهای شما ایجاد می شود که رطوبت لبها را حفظ می کند و از لبها در برابر نور آفتاب و سرمای شدید مراقبت می کند.

مزایای استفاده از بالم لب چیست؟

استفاده از بالم لب، مزایای زیادی دارد؛ از جمله آنها می توان به مزایای زیر اشاره کرد:

  • استفاده از بالم لب، از ترک خوردگی لبهای شما جلوگیری می کند و پوست لب شما را مرطوب نگه می دارد.
  • بعد از استفاده از بالم لب، لبهای شما درخشان تر و جذاب تر می شوند.
  • بالم لب، باعث به وجود آمدن احساس نرمی و لطافت لبها می شود.
  • استفاده از بالم لب، بسیار ساده است.
  • بعد از مالیدن بالم لب، تاثیر خوب این وسیله را به سرعت می توانید مشاهده کنید.
  • بالم لب، پوست لب را در برابر عناصر محیطی مانند سرما و نور آفتاب مراقبت می کند.
  • مواد مرطوب کننده و ترمیم کننده بالم لب، خطوط روی لب را به خوبی پر می کند و باعث شاداب تر به نظر رسیدن چهره شما می شود.
  • بالم لب خاصیت ضد آفتاب دارد و لبها را در برابر اشعه های مضر خورشید حفظ می کند.

آیا استفاده از بالم لب، اعتیاد آور است؟!

بعضی افراد، بعد از چند بار استفاده از بالم لب، به این وسیله به شدت عادت می کنند؛ به طوری که در روز، بیش از 300 بار از بالم لب استفاده می کنند. به همین دلیل بود که کارشناسان مراقبت از پوست، این موضوع را مورد بررسی قرار دادند. آنها متوجه شدند که استفاده از بعضی بالم لب ها، باعث می شود که روزانه چندین بار به سمت آن بروید و به بالم لب اعتیاد پیدا کنید! اگر می خواهید به بالم لب عادت نکنید؛ این نکات را به یاد داشته باشید:

  • بهتر است به سراغ بالم لبی بروید که مواد عطری و موادی مانند روغن نعناع و اسید سالیسیلیک نداشته باشد؛ زیرا این مواد خشکی لبهای شما را بیشتر می کنند و باعث می شوند که به بالم لب بیشتر نیاز پیدا کنید.
  • اگر بالم لب شما حاوی وازلین است، بدانید که وازلین، لایه ای محافظ روی لب شما تشکیل می دهد و رطوبت لبهای شما را حفظ می کند؛ اما از طرفی وازلین باعث می شد که پوست لبهای شما تنبل شود و کمتر مواد مرطوب کننده را تولید کند. در نتیجه بعد از استفاده زیاد از وازلین، احساس خشکی لب مداوم دارید و باید دائما از بالم لب استفاده کنید.
  • از بالم لبی استفاده کنید که حاوی لانولین، موم و روغن های طبیعی باشد؛ زیرا خوب جذب می شوند و لبهای شما را مرطوب می کنند. به علاوه لایه ای محافظتی را روی لبهای شما ایجاد می کنند.

در این نوشته با بالم لب و مواد سازنده بالم لب آشنا شدید. هم چنین دانستید که استفاده از بالم لب چه مزایایی دارد. در هنگام خرید بالم لب، به نکات گفته شده خوب توجه داشته باشید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ایران اوریفلیم همراه بودید، از شما بسیار ممنونیم.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر