menuordersearch
iranoriflame.ir
دیگر باز نشو!
بستن

چگونه خشکی پوست سر را درمان کنیم؟ ,

مشــاوره تلگرام telegram
لگوی سایت
۱۳۹۷/۷/۱۸ چهارشنبه
(0)
(0)
چگونه خشکی پوست سر را درمان کنیم؟
چگونه خشکی پوست سر را درمان کنیم؟

چگونه خشکی پوست سر را درمان کنیم؟

اگر پوست سر شما خشک باشد، احتمالا از مشکلاتی نظیر پوسته پوسته شدن پوست و خارش آن اذیت می شوید. در این نوشته از وب سایت ایران اورفلیم به روشهای درمان خشکی پوست سر می پردازیم. نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می کند که خشکی پوست خود را درمان کنید و از شر این مشکل خلاص شوید.

علل خشکی پوست سر

قبل از اینکه به روشهای درمان خشکی پوست سر بپردازیم، ابتدا به سراغ دلائل خشکی پوست سر می رویم. زمانی پوست سر شما خشک می شود که غدد چربی بسته شوند و روغن های موردنیاز برای پوست سر را تولید نکنند. از جمله دلائل بسته شدن غدد چربی و خشکی پوست سر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده بیش از حد از شامپوهای حاوی مواد شیمیایی
  • رژیم غذایی نامناسب و کمبود مواد ضروری در بدن
  • استفاده بیش از حد از وسایلی نظیر سشوار و اتوی مو
  • شرایط آب و هوایی و خشکی بیش از حد هوا
  • شستن موها با آب سرد یا هر نوع آبی که شامپو در آن به خوبی کف نکند
  • رنگ کردن مو، دکلره کردن مو و استفاده زیاد از موس رنگ

عوامل گفته شده، می توانند باعث خشکی پوست سر شما شوند. در نتیجه اگر می خواهید خشکی پوست سر خود را درمان کنید، ابتدا بهتر است دلیل خشکی پوست سرتان را مشخص کنید.

راه های درمان خشکی پوست سر

وقتی دلیل خشکی پوست سر خود را پیدا کردید، باید به دنبال راهی برای درمان آن باشید. با استفاده از روشهای زیر، شما می توانید این مشکل را به راحتی حل کنید:

  1. از شامپوهای مرطوب کننده استفاده کنید. شما باید در انتخاب شامپوهای تمیز کننده مو و نرم کننده ها دقت داشته باشید. شامپوی مرطوب کننده، پوست سر و موهای شما را در برابر خشک شدن بیشتر محافظت می کند. از مصرف محصولات شوینده حاوی عطر و الکل اجتناب کنید؛ زیرا الکل باعث تشدید خشکی پوست می شود. بهتر است به سراغ شامپوهای ملایم بروید تا حداقل آسیب به موهای شما برسد. اگر می خواهید خشکی پوست سر خود را درمان کنید، از شستن موها با آب داغ خودداری کنید؛ زیرا حرارت آب باعث از بین رفتن چربی پوست سر شما می شود.
  2. استفاده از محصولات حالت دهنده مو را به حداقل برسانید. اگر مداوم از ژل مو، اسپری مو، تافت، موس مو و... استفاده می کنید، در درازمدت موهایی خشک خواهید داشت و پوست سرتان نیز بسیار خشک می شود.
  3. از سشوار و اتوی مو کمتر استفاده کنید. وقتی موهای شما در معرض گرمای شدید سشوار قرار می گیرند، چربی خود را از دست می دهد. در نتیجه پوست سر شما بیشتر خشک می شود.
  4. برای درمان خشکی پوست سر خود از روغنها استفاده کنید. اگر دو یا سه بار در هفته موهای خود را به روغن آغشته کنید، خواهید دید که میزان خشکی پوست سر شما کاهش پیدا می کند. این موضوع به این دلیل است که روغنها، تاثیر فوق العاده ای در درمان خشکی پوست شما دارند. یکی از روغنهای فوق العاده برای درمان خشکی پوست سر شما، روغن نارگیل است. شما می توانید قبل از خواب، مقداری روغن نارگیل گرم را روی پوست سر خود به آرامی ماساژ دهید تا روغن به صورت کامل جذب پوست سر شما شود. با این کار، پوست سر شما آب رسانی می شود خشکی پوست سر و پوسته پوسته شدن آن بسیار کمتر خواهد شد. هم چنین می توانید از روغن زیتون برای این کار استفاده کنید. اثر مرطوب کنندگی روغن زیتون فوق العاده است. می توانید قبل از دوش گرفتن، موهای خود را با روغن زیتون ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت، موهایتان را با شامپوی ملایم شستشو دهید.
  5. پوست سر خود را لایه برداری کنید. یکی از بهترین روشهای درمان خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر، لایه برداری پوست سر است. برای این کار دانه های شکر قهوه ای را به روغن زیتون اضافه کرده و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید. سپس موهای خود را با شامپو بشوئید. با این کار، پوسته های مرده پوست سر از بین می رود و غدد چربی تحریک می شود. با تحریک شدن غدد چربی، میزان ترشح چربی موردنیاز پوست بیشتر می شود.

در این نوشته با علل خشکی پوست سر و روشهای درمان خشکی پوست سر آشنا شدید. از اینکه در این نوشته همراه ایران اورفلیم بودید از شما متشکریم.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر