menuordersearch
iranoriflame.ir
دیگر باز نشو!
بستن

کراتینه مو چیست؟ ,

مشــاوره تلگرام telegram
لگوی سایت
۱۳۹۷/۶/۲۷ سه شنبه
(0)
(0)
کراتینه مو چیست؟
کراتینه مو چیست؟

 

کراتینه مو چیست؟

هنگامی که به سالن های آرایشی و مراکز زیبایی می روید، احتمالا نام خدمات کراتینه مو به گوشتان می خورد. در این نوشته قرار است به شما بگوییم که کراتینه مو چیست و چه تاثیری در زیبایی شما دارد؟ از شما می خواهیم تا انتهای این مطلب، همراه ما باشید.

کراتینه کردن مو چیست و به چه معناست؟

کراتین (Keratin)، نام یک پروتئین قوی در بدن ما انسانها است. کراتین، ماده اصلی و ضروری برای محافظت از موها و استحکام موها است. هم چنین کراتین در سلامتی ناخنها و پوست بدن افراد نیز نقش مهمی دارد. با افزایش سن، استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ و دکلره، درصد کراتین موجود در موها کاهش پیدا می کند. برای داشتن موهای شاداب و سالم، باید کراتین موردنیاز مو تامین شود. کراتینه کردن مو، فرآیندی است که پروتئین کراتین را به موها باز می گرداند. در فرآیند کراتینه کردن مو، یک لایه پروتئین به موها اضافه می شود که همین لایه کراتین، باعث مستحکم شدن موها می شود و به موها، حالتی لخت و صاف می بخشد.

در روش کراتینه کردن مو، موها با مایع کراتین پوشش داده می شود. انجام این روش در آرایشگاه ها و سالنهای زیبایی، بیشتر از 90 دقیقه طول می کشد. کراتین، یک ماده بسیار قوی است و به همین دلیل، در طول کراتینه کردن موها، از افراد خواسته می شود که چشمان خود را ببندند تا این ماده قوی به داخل چشمهای آنها نرود. برای افرادی که موهای آنها نازک است، به کار گیری یک لایه کراتین کافی است؛ اما در افرادی که موهای ضخیم و فر دارند، ممکن است از دو لایه کراتین استفاده شود.

مراحل کراتینه کردن مو به چه صورت است؟

برای کراتینه کردن مو، ابتدا موهای فرد شسته می شود. سپس موها را به دسته های باریک تقسیم می کنند. بعد، سرم کراتین به هر شاخه از این دسته های باریک مو آغشته می شود. در مرحله بعد، گرما به این فرآیند اضافه می شود تا مواد را فعال کند و باعث صافی موها شود. بعد از اینکه کراتین به موها رسید و موها را نرم و صاف و براق کرد، دوباره باید موها شسته شده و خشک و صاف شود.

چرا کراتینه مو تا این اندازه پرطرفدار است؟

زیرا بعد از کراتینه کردن مو، موها صاف و براق می شود و این احساس به افراد دست می دهد که زبری و وزی موهای آنها درمان شده است! این افراد باید توجه کنند که کراتینه مو، درمان نیمه دائمی برای صاف کردن موها است و بعد از مدتی، تاثیر آن کمتر می شود!

حقیقتی مهم درباره کراتینه کردن مو

بعضی از افراد گمان می کنند که کراتینه کردن مو، همان صاف کردن موها است؛ اما این موضوع درست نیست! شما باید این حقیقت مهم را درباره کراتینه کردن مو بدانید که کراتینه کردن، تاثیر طولانی مدت ندارد. شما با کراتینه کردن موهای خود، به آنها استراحت می دهید و وز و پریشانی مو را از بین می برید. واضح است که با از بین بردن وز موها، صاف کردن آنها راحت تر انجام می شود. تاثیر روش کراتینه کردن مو، به جنس مو، قدرت مو و نحوه نگهداری از آن بستگی دارد؛ اما به طور متوسط، کراتینه کردن مو تا 3 ماه باعث صافی موهای شما می شود.

خطرات و عوارض کراتینه کردن موها

این را هم در نظر داشته باشید که به دلیل استفاده از مواد شیمیایی، کراتینه کردن مو با خطراتی چون سوزش گلو، سرفه، خارش چشم، سردرد، افسردگی، تغییرات خلقی، بی خوابی، حساسیت و حتی خونریزی از بینی همراه است. بهتر است قبل از انتخاب این روش، به خطرات آن خوب فکر کنید. شما می توانید با روشهای طبیعی، موهای خود را تقویت کرده و آنها را صاف کنید.

در سالنی که کراتینه مو انجام می شود، بهتر است از ورود زنان باردار جلوگیری شود؛ زیرا ماده شیمیایی کراتین برای مادر و جنین ضرر دارد.

هزینه کراتینه کردن موها

هزینه کراتینه کردن موها، به سالن زیبایی و سطح کار آن سالن بستگی دارد. اگر فکر می کنید پرداخت هزینه های کراتینه کردن مو برای شما سنگین است، می توانید از محصولات آرایشی حاوی کراتین نظیر شامپوها و نرم کننده هایی که کراتین دارند استفاده کنید.

یک توصیه دوستانه

از آنجا که کراتینه کردن موها، نتیجه دائمی ندارد و با خطراتی همراه است، بهتر است از ماسکهای طبیعی و رژیم غذایی سالم برای صاف و شاداب شدن موهای خود استفاده کنید. در غذای روزانه خود، تخم مرغ، میوه و سبزیجات کافی را بگنجانید و موهایتان را با روغن نارگیل، روغن بادام و... چرب کنید.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر