menuordersearch
iranoriflame.ir
دیگر باز نشو!
بستن

ویتامین های ضروری برای سلامتی و شادابی موها ,

مشــاوره تلگرام telegram
لگوی سایت
۱۳۹۷/۱/۱۹ یکشنبه
(0)
(0)
ویتامین های ضروری برای سلامتی و شادابی موها
ویتامین های ضروری برای سلامتی و شادابی موها
ویتامین های ضروری برای سلامتی و شادابی موها
موهای زیبا، زیبایی افراد را چندین برابر می کند. عوامل زیادی وجود دارد که باعث کم شدن ضخامت و ریزش موهای شما می شود؛ مثلا استرس، فشار روانی، داروهای شیمیایی خاص، تیروئید، یائسگی، زایمان، عفونت قارچی سر و غیره. برای اینکه موهایی سالم و زیبا داشته باشید، باید با عوامل آسیب زننده مو بجنگید. یکی از آسان ترین روش ها برای حفظ سلامتی موها، تغذیه سالم و طبیعی است.
زمانی که ویتامین ها و پروتئین های ضروری را به بدن خود برسانید، موهایی سالم و شاداب خواهید داشت. در این نوشته قصد داریم به شما بگوییم که برای سلامتی و شادابی موهای خود چه غذاهایی بخورید.
خوراکی های حاوی ویتامین C
برای درمان سفید شدن زودرس مو و خشکی مو، ویتامین C معجزه می کند. علاوه بر سلامتی موها، ویتامین C فواید بسیاری برای سلامتی کل بدن دارد. اکثر مرکبات منابعی غنی از ویتامین C هستند.
خوراکی های حاوی ویتامین C عبارتند از:
  • لیمو
  • نارنگی
  • توت فرنگی
  • پرتقال
خوراکی های حاوی ویتامین E
یکی دیگر از ویتامین هایی که برای رشد مو و سلامتی آن بسیار مفید است، ویتامین E است. این ویتامین موها را نرم و براق می کند، پوست سر را سالم و مرطوب نگه می دارد و گردش خون را بهتر می کند. اگر موهایی خشک و خشن دارید، ویتامین E مصرف کنید.
خوراکی های حاوی ویتامین E عبارتند از:
  • بادام
  • ماهی
  • شیر
  • بادام زمینی
  • اسفناج پخته شده
  • دانه آفتابگردان
  • سبزیجات خشک
خوراکی های حاوی ویتامین A
ویتامین A از عوامل مهم و مفید در رشد مو است. این ویتامین هم چنین به ضخیم شدن تارهای مو، براق ماندن و سیاهی موهای شما کمک می کند. آنتی اکسیدان موجود در ویتامین A باعث مرطوب نگه داشته شدن پوست سر می شود. این ویتامین از خشک شدن پوست سر نیز جلوگیری می کند.
خوراکی های حاوی ویتامین A عبارتند از:
  • سیب زمینی شیرین و هویج
  • زرده تخم مرغ
  • انبه
  • شیر
  • اسفناج
  • زردآلو خشک
خوراکی های حاوی ویتامین B7
ویتامین B7 از خانواده ویتامین B12 است و باعث تقویت و رشد موها می شود. نام دیگر ویتامین B7 بیوتین است. بیوتین برای ضخامت و تقویت مو بسیار عالی است. اگر می خواهید سرعت رشد موهای شما افزایش پیدا کند، ویتامین B7 مصرف کنید.
خوراکی های حاوی ویتامین B7 عبارتند از:
  • تخم مرغ
  • گل کلم
  • تمشک
  • موز
  • گردو
  • بادام
خوراکی های ویتامین B12
ویتامین B12 یکی دیگر از ویتامین های ضروری برای حفظ سلامتی پوست و مو است. افرادی که به فقر آهن دچار هستند و به همین خاطر موهایشان می ریزد، از ویتامین B12 غافل نشوند.
خوراکی های ویتامین B12 عبارتند از:
  • تخم مرغ
  • پنیر
  • پودر آب پنیر
  • شیر
  • ماست
خوراکی های حاوی ویتامین B کمپلکس 
ویتامین B کمپلکس، ویتامینی حیاتی برای رشد موهای شما است. این گروه از ویتامین ها مانع سفیدی زودرس موها می شود و موها را ضخیم و سالم نگه می دارد. مصرف آهن و پروتئین باعث جذب بیشتر این گروه از ویتامین ها می شود.
خوراکی های حاوی ویتامین B کمپلکس  عبارتند از:
  • دانه گندم
  • غلات
  • دانه های روغنی
  • آجیل
  • حبوبات 
در این نوشته با ویتامین های ضروری برای سلامتی و شادابی موها آشنا شدید. از شما ممنونیم که تا پایان این نوشته همراه وب سایت اوریفیلیم بودید.
 
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر